3 Ocak 2012 Salı

Kahvaltı

Artık kahvaltı düzenine geçmeye başladık. Geçen hafta bulamacı kestim. Ne kadar yerlerse yesinler, azcık da yeseler normal kahvaltı yesinler diye. Aslında bulamaç süper birşey. İçinde yumurta, peynir, süt, ekmek, bazen bal, bazen pekmez ve annenin bomba kurabiyeleri var :) (Bomba derken cidden bomba: kuru üzüm, ceviz, fındık, tereyağ dolu bir kurabiye) Neyse, geçen haftaki uğraşlarımız sonuç vermeye başladı. Bu hafta hep beraber salondaki masaya kurulduk. Her sabah koca masayı açıyoruz. Önlerine peynir, salatalık, domates, siyah zeytin, yeşil zeytin, ekmek koyuyoruz. Kimi peynir bebek peynir oluyor, kimisi abla peynir, kimisi dans eden peynir, kimi ağaç peynir oluyor :) Kimi sarı top (yeşil zeytin) oluyor kimi siyah top (siyah zeytin) :) Öyle böyle baya bi yiyorlar artık. Bir tek yumurtayla derdimiz var. Bi türlü alıştıramadım. Denemelerim devam edecek :) Geçen hafta krep de yaptım, krebi de yadırgadılar biraz, onu da denemelere devam..

Bir de süt içmeye az da olsa başladılar nihayet. Her gün en azından yarım bardak süt içiyorlar. Bazen kendileri istiyor, bazen bi kediye bi maymuna bi Doğa'ya şeklinde veriyoruz. Yani oyunla verdiğimiz de oluyor. Ama bu sayede alıştılar tadına. Bi de hep sıcak süt veriyorduk, hiç istemiyorlardı. Bi akşam kendim soğuk süt içerken Doğa'ya da verdim ve bi fark ettim ki soğuk sütü seviyorlar. Artık soğuk süt veriyoruz.

Doğa'ya bal reçel gibi şeyleri henüz hiç veremedik :( tatlı sevmiyor hiç. Deniz bal kaymak yiyor, reçel yiyor. Doğa genelde peynir peşinde :) Hangisinden istersin Doğa? Doğa: peyy :)

Velhasıl geçen hafta biraz uğraştık ama bu hafta daha iyiler kahvaltıda. Kendilerini doyuracak kadar yiyebiliyorlar artık. Umarım böyle gider..maşallah deyinnnn :)

3 yorum:

  1. Büyüdü benim kuzucuklarım kahvaltılarını kendileri yapıyorlar artık yemeklerinide kendileri yemeye başlayınca değme keyfimize.ALLAH nazarlardan korusun maşallah çocuklarımıza.annannesi ve dedesi çooooook seviyor.

    YanıtlaSil
  2. afiyet bal şeker olsun benim şekerlerime. artık buluşalım ama yaaaa
    öptümmm

    YanıtlaSil
  3. Ben de istiyorum görüşmek ama ne zaman ve nasıl yapacaz bilmiyorum. Tolga abiye de dedim geçen, gelmek istiyorum Bursa'ya. Bir haftasonu ayarlayalım siz Zonguldak'tan dönünce.

    YanıtlaSil