25 Ocak 2012 Çarşamba

1,5-2 yaş dönemi

Sanırım zor bir dönem bizi bekliyor. Doğa 3-4 gündür sinir krizlerinde. Ne istediğini bilmeden öylesine sinirleniyor. Ne istedin dediğimde kızıyor. Kucağıma alıp sakinleştireyim diyorum gene kızıyor. Deniz'in bir ara yerde tepinmesi olmuştu bir iki kere ama Deniz'in tepinmesi istediği bişeye yönelikti. Kendi haline bırakıp sen biraz ağla sonra gel demiştim yani kısacası umursamamıştım ve ağlamayı bırakıp tıpış tıpış gelmişti. Doğa'nın durumu biraz farklı, amaçsız ağlamalar, anlık patlama şeklinde. Şu an okuduğum bir kitapta bu patlamalardan bahsediyor. Ama henüz o patlamalarla nasıl başa çıkılacağı kısmına gelemedim. Hamileyken okuduğum kitapların bir çok kısmını unutmuşum. Tekrar tekrar bakıyorum her farklı dönemde.

Velhasıl bizi zor bir dönem bekliyor. Napalım başa gelen çekilir :)

Gene 3-4 gündür Doğa oyuncakları atıyor. Yapmak istediği bişeyi yapmazsak (örnek kitap okuyalım istedi), o istediği şeyi fırlatıp atıyor (kitabı yere fırlatır), oraya buraya vuruyor (gardroba, koltuğa artık etrafta ne varsa), sonra gelip bi tane de bana patlatıyor. Ben öylece kalakalırken Doğa bi güzel sinirini çıkarıyor :) Müthiş değil mi? Okuduklarıma göre bu dönem atma ve vurma dönemiymiş. Yapma etme demenin bir anlamı yokmuş. Yapma demiyorum ben, atarsan kırılır bi daha oynayamayız falan diyorum ama şu an bu sökmüyor. Pazarlığa girişmenin anlamı yokmuş. Mesela "Önce ellerimi yıkayayım sonra kitabını okuyalım" dedin, kitabı yere fırlatıveriyor :) Çünkü bu dönem her zamankinden çok daha fazla bir Ben dönemiymiş. Benim istediğim olacak şimdi olacak. Napcaz bilmiyorum, çözüm kısmına gelemediğimden bunu da bilemiyorum şu anda. Ben en iyisi kitabıma döneyim :) hazır çocuklar uyuyorken...

Bu arada Deniz hasta oldu. Öksürük ve burun akıntısı var. Bugün doktora gittik. Hem 18 aylık kontrolümüz için hem de Denizin hastalığı için. Muayene olurken oğluşum gayet sakindi. Doğacığım gene yıktı ortalığı :) doktor dedi ki 2 yaş civarında geçebilirmiş doktorda ağlama, ama geçmeyebilir de dedi. O kadar da "Doktorda" kitabı aldık çalıştık bi güzel, yok boğazına bakar yok kulağına bakar. Bizimki daha doktor bakmadan, odaya girer girmez başladı ağlamaya :) Çoook kıymetli canı var canııııım :) Deniz ve Doğa ikisi de doğduklarından beri aynı çizgide gidiyorlar. Boy ortalama, kilo biraz az. Ama çok da mühim değil, ne de olsa büyüyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder