11 Ocak 2012 Çarşamba

Emzik bırakma çalışmaları

İki gün önce Deniz emziğini ısırdı, neredeyse kopacak emzik. Daha önce de bir iki emzik ısırmıştı ve atıp yenisini almıştık. Geceleri uyuduktan sonra emziğini de atıyordu ağzından. Ben de çok aradığı ve bağlandığı bişey değil nasıl olsa diyerek ve de daha ne kadar emziğe para vereceğiz diyerek Deniz'e emziği bıraktırmaya karar verdim. Zaten sadece ve sadece uyurken kullanıyorlar emziği.

Velhasıl Deniz'e dedim ki sana bu akşam emzik yok oğlum, çünkü sen emziğini ısırdın, emziğini kopardın, başka emzik yok. Deniz'e artık emzik yok. Bir iki kere bu cümleleri tekrarladım. Akşam yatarken de aynı şekilde, artık Deniz'e emzik yok çünkü Deniz emziğini kopardı dedim. Neyseo akşam emziksiz uyudu. Ertesi gün ve akşam da emziksiz uyudu. Bugün gündüz de emziksiz uyudu. Umarım bundan sonra emziğe ihtiyaç duymazz. Bazen battaniyesini ısırıyor ama bi süre sonra onu da bırakır herhalde. Kararlıyım, devam edicem. Maşallah bi sorun da çıkarmadı şimdiye kadar. Çok bağlı olmadığının farkındaydım zaten, yoksa biraz sıkardı bıraktırmak.

Deniz'e emzik yok deyince Doğa "been" diye kendini gösterdi. Sen yırtmadın emziğini, sen emebilirsin dedim ona da. Doğa'ya bıraktırmamız biraz daha zor olacak diye tahmin ediyorum. Çünkü Doğa da sadece uyurken emmesine rağmen, uyku boyunca ağzından çok çıkarmıyor. Güzel güzel emiyor emziğini, ısırma yok şimdilik.  O da ısırmaya başlarsa aynı uygulamayı ona da yapacağız tabii ki :)

İnşallah 2 yaşa kadar Doğa da bırakmış olur. Bakalım kısmet :) Çok da dert değil aslında çünkü emzik düşkünü değil, dediğim gibi sadece uyurken kullanıyor emziğini.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder