2 Şubat 2012 Perşembe

Diyalog 8

Daha önce de yazmıştım, Tübitak'ın 3-6 yaş kitaplarına bayılıyoruz bu aralar. İlgilerini çeker diye en son Çiftlikte adlı kitabı aldım. Onu okurken öğrendiklerinden çıkan bir diyalog;

Anne: İnekler bize ne veriyo?
Deniz: süü (süt)
Anne: Tavuklar bize ne veriyo?
Deniz: yuuu (yumurta)
Anne: Arılar bize ne veriyo?
Deniz: baa (bal)

Dün sorduğum sorularda farkettim ki VAR/YOK kavramlarını öğrenmiş benim oğluşum :)

Anne: Senin kuyruğun var mı Deniz?
Deniz: yöh (yok)
Anne: Annenin kuyruğu var mı?
Deniz: yöh
Anne: Kedinin kuyruğu var mı?
Deniz: vaaaa (var)
Anne: İneğin kuyruğu var mı?
Deniz: vaaaa

Anne: Şapkan var mı oğlum?
Deniz: vaaa
Anne: ne renk şapkan?
Deniz kaa (kahverengi)
Anne: Senin şapkan var mı Doğa?
Doğa: hım hım (Bu da doğru cevap ama dimi :):))

Doğa yok kavramını da ellerini iki yana açıp anlatıyor. Şimdilik ;)

Anne: Bisikletin var mı oğlum?
Deniz: yöh (Buradan ilgililere duyurulur. Oğlumun bisikleti yöhmüş :))

Doğa da bir iki haftadır HEPSİ/HİÇ kavramlarına takmış durumda :) Hiç beklemediğimiz bi anda hepsi'yi patlatıveriyor nasıl yani deyip kalıyoruz. Hiç kavramını genellikle tekrar ile kullanıyor.

Doğa Deniz'e cici yapar (aslında içinden patlatmak gelmektedir ama anneye bakar dudaklar öö şeklini alır ve cici yapar Deniz'e) Şehnaz da Deniz cici di mi kızım der;
Şehnaz: Deniz cici di mi kızım. Burdaki herkes cici.
Doğa: Hepsiiii der (biz burda güleriz :)) Sonra herkesin (baba, anne, Şehnaz) tek tek kafasını cici yapar.

Anne öğle vakti uykuya ikna etme çabasında; (ikna etmeden olmuyor, ağlamalar, itirazlar...)
Anne: Şimdi bütüüün bebeklerin uykusu gelmiş, bütüüün bebekler uyuyor, piş piş yapıyor.
Doğa: Hepsiiiii (anne güler güler güler)
Anne: evet hepsiiii Doğacım

Anne: Hiiiç kar kalmamış
Doğa: Hiç
Anne: Hepsi erimiş karların
Doğa: Hepsiiii

Bu arada Doğa tahta yapbozları pıtır pıtır yerleştiriyor. Yeni yapboz koydum bugün önüne, onu da yadırgamadan hemen yerleştiriverdi. Henüz parçalı yapbozları denemedim, çok erken onlara diye. Deniz bir iki koyuyor sonra sıkılıp bırakıyor.

O kadar farklı şeylere ilgileri ve yetenekleri var ki..zorlamıyorum, herkes ayrı konularda başarılı, mühim olan onların ilgilerini çekebilmek..akşam üzeri Devo'ya dedim, neden illaki bi çocuğun matemetiği çok iyi olsun istenir? TAM bir saçmalık..iki çocuk gözümün önünde aynı anda büyürken daha da çok farkediyorum bazı şeyleri..Çocuğunu anlamak, keşfetmek, tanımak çok çok önemli..umarım biz keşfedebiliriz Doğa ve Deniz'i..

2 yorum:

  1. Bak sen şu işe ben kuzularımı bisikletsiz bırakırmıyım hiç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehe biliyorum bırakmayacağını :) ben bütün ilgililere duyurayım dedim :)

      Sil