28 Şubat 2012 Salı

Bakıcımızı değiştiriyoruz

Pazar günü çok fena hasta oldum gene. Gene mide ağrısı, bu virüs nasıl bir virüs anlamadım. Cumartesi çok yoruldum Pazar sabahına yakaladı beni. Bugün daha iyiyim. Neyse, Pazar günü ben hasta hasta yatar iken Şehnaz geldi konuşabilir miyiz dedi. Tamam dedim. Ben ayrılmak istiyorum dedi. Yorulmuş, sıkılmış, daha az fiyata daha kolay bir iş bulup dinlenmek istiyormuş. Kendini iyi hissetmiyormuş. Belki 1-2 ay başka bi yerde çalışırım sonra isterseniz geri dönerim dedim. Ben olur demedim, kal da demedim açıkçası. Gidene bye bye. Aslında çok memnundum ama bi kere gitmeye kalkan daha sonra tekrar gitmeye kalkabilir. Gene de ertesi gün yapabileceğimiz bişey var mı, emin misin ve son kararın mı dedim. O da evet dedi. Devrim'den de benden de çok memnunmuş, hiç bir problem yokmuş, bi kere bile kavga etmemişiz, ama annesi ve teyzesi çok kızmış sağlığından oluyosun diye falan filan. Velhasıl Pazartesi günü hemen bakıcı aramaya başladım. Pazartesi akşamı 5 kişi ile görüştüm. Bu bikaç gün içinde görüşebildiğim kadar görüşücem. Yüzgöz olmadan bir an önce hallolsun istiyorum.

Sorunlarım şunlar:
- Şehnaz ayrılırken ne demem lazım. Kendi çocuklarını özlemiş demeyi düşündüm ama sonra başka çocuklar yüzünden bizi bıraktı demesinler diye vazgeçtim. Kardeşini tanıyorlar. Şeyda Abla'ya yardım etmeye gidiyor gibi bişey düşündüm sonra.
- Şehnaz ayrıldıktan sonra çocukları görüştürmeli miyim? Bu sorunun cevabı: evet imiş. Çocuk bağlandıysa (ki bizimkiler bağlandı) ve eğer mümkünse özellikle de çocuğun uzun süreli birlikte olduğu bir bakıcı (bizimki öyle) ayrılınca onunla sonradan da belli aralıklarla görüşmesi sağlanmalıdır.
- Şehnaz ayrıldıktan sonra hemen yeni bakıcıyı başlatmamalı mıyım? O gitti bu geldi diyerek yeni bakıcıyı istemezler mi diye düşündüm. Araya 1 hafta koymayı düşünüyorum şu anda.
- Şehnaz ile yaptıkları resimleri falan kaldırsam mı? Çünkü çizilen resimleri Anne ve Şehnaz çizdi diye ayırıyorlar.
- Şehnaz ayrıldıktan sonra bahsetmesem mi? Onlar bişey sorduğunda cevaplamam gerekecek ama sanki bahsetmemek daha mı doğru. Bilemedim.

Açıkçası Anne hep yanlarındaydı ve Anne'ye çok düşkünler o yüzden çok fazla bir problem yaşayacağımızı sanmıyorum ama gene de belli olmaz.

Yeni bakıcıya da bir şekilde alıştıracağım, neticede evdeyim ve yanlarındayım. Onları yaralamadan bu süreci atlatmamız lazım. Umarım travmatik bir durum olmaz.

Bizden haberler böyle. Üzülmedim, ama çocuklarıma kıyamıyorum, onlar üzülmesin yeter.

4 yorum:

  1. Tekrar gecmis olsun ÖZGÜL. Kaygılarında cok haklisin bakıcı konusunda ara verme fikrin bence doğru.
    Ayrıldıktan sonra ilk zaman bence, ara ara sehnazla vakit geçirsinler sonra zamanla bağ azalır diye düşünüyorum.
    Sehnaz in artık bizle olmayacak ama onun yerine başka bir teyzemiz olacağını söyletmelisin bence cocuklarımız cok akıllı bence anlarlar.
    Sehnazla ilgili onlar soru sormadılar bahsetme bence ....
    Bilmiyorum ÖZGÜL İnan cok üzüldüm o çaresizliği bilirim. Allah ısını rast getirsin.ama söyle duşun en zor dönemleri tek kisi ile atlattın bundan sonra kurallarını söylersin bence daha kolay bakıcı secmek su anda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en zor zamanları tek bakıcı ile atlatmış olmam bir şanstı. Keşke 3 yaşa kadar aynı yüz olsaydı ama dediğim gibi ben hep yanlarındayım o yüzden inşallah kazasız belasız atlatıcaz bu durumu. Yerine başkası demeyeceğim o zaman gelene ısınmaları zor olur. Şehnaz'ı sevdiler çünkü. Bakalım işte. Gelişmeleri yazıcam, herkese örnek olsun.

      Sil
  2. Geçmiş olsun sanada cnm.Şehnaz çok iyiydi üzüldüm bende ne denir, ne yapılır hiç bilemiyorum ama çocuklara hep doğruyu söylemekden bahsediyor kitaplar.Mesela işe giderken uyusun kaçayım yada görmediği anda kaçayım şeklinde davranışları onaylamıyor psikologlar.Ben işe giderken kapıda vedalaşıyoruz kuzeyle el sallıyor peşimden işe gidiyorum diyorum.Bu sorunda da benzer yolu izlemek lazım geliba ,zor iş kolay gelsin cnm sana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hep açıklama yapmak gerekiyor. Ben bugüne kadar hiç kaçmadım, hep bye bye yaptık, nereye gittiğimi hep söyledim, hemen gelicem ya da akşama aydede çıkınca gelicem gibi şeyler de söyledim. Hep geri döneceğimi biliyorlar. O konuda çok hassasım. Şehnaz konusunda da Şeyda'ya yardıma gidecek dedim bu sabah. Yarın da bye bye yapıp yollayacağız Şehnaz'ı. Arada da ziyaretlere gelmesine izin verdim. Yani kopuş yok, ayrılış var sadece. En doğrusu böyle imiş okuduklarıma göre.Yeni bakıcımızı da 1 hafta sonra başlatıcam. Yavaş yavaş alışacaklar. Kesinlikle ilk başta hemen herşeyi üzerine yığamam. 1-2 ay ben uğraşıcam. Yeter ki yara almasınlar.

      Sil