5 Aralık 2011 Pazartesi

Kaşıkla yemek yeme çabaları

Geç mi kaldım geç mi kaldım diye kendimi yiyordum bikaç haftadır. Ellerine hep bişeyler veriyoruz, ekmek, salatalık, domates, peynir, muz vs gibi şeyler. Ama kaşıkla tabağı önlerine koymamıştım hiç. İki çocuğun yemek faslı zaten olaylı ve uzun bir iş. Ellerine versen bi türlü vermesen bi türlü. Tek çocukla uğraşmak her zaman daha kolay. Ama artık zamanı geldi sanırım.

Haftasonu biraz webde de dolandım. Zamanında çocuklarının eline kaşık vermeyip sonradan çok pişman olan annelerin yazılarını okudum. Panik oldum hemencik :) Eneeem dedim nolursa olsun vericem artık şu kaşığı.

Bugün yoğurtta deneme yaptım ilk. Valla Deniz sol eliyle de sağ eliyle de bi güzel tuttu kaşığını, daldırdı daldırdı yedi :) çok da döküp saçmadı, yere bi damla yoğurt dökülmedi öyle diyim. Tabii masası ve önlüğüne bulaştı, o kadarı da olur. Ama fırlatmadı, adam gibi yemeye çalıştı. Bi kaşık da ben aldım elime. Biraz ben verdim biraz kendi yedi :) Ağzına denk getirdi yani :)

Doğacığım ilk 3-5 kaşığı kendi yedi, sonra sıkıldı. Belki de yiyesi yoktu bilmiyorum. Biraz parmaklarını içine soktu. Sonra yala parmaklarını dedim yaladı azıcık :) Kaşığını sağ elle tuttu hep, o da ağzına denk getirdi. Yani denemeler başarılı. Ama bi süre sonra istemedi yemek. Biraz bekledim çünkü her yerde müdahele etmeyin ne yaparsa yapsın ister oynasın ister döksün saçsın diyordu. Yeteri kadar bekledikten ve Doğa oynamaktan da sıkıldıktan sonra kalanı da ben Doğa'yı oynata oynata yedirdim bi şekilde.

Velhasıl, başarılı bir ilk deneme oldu. Mama sandalyeleri ve önlükler dışında bi dökme saçma da olmadı. Bu bikaç hafta hep bir öğünü deneticem. Bakalım nasıl sonuçlanacak..Ümitliyim :):)

Kameraya çektim ama buraya koyamıyorum, dosya çok büyük..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder