15 Aralık 2011 Perşembe

Bir ilginç dönemdeyiz :)

Oğluşum büyüyor mu ne? Bir ilginç hareketler..şu ilk ergenlik denen şey bu mu? kitaplarda 18-24 aylık arasında olur diyor ve çoğunlukla 18 aydan başlarmış. Gerçi bizimkiler henüz 17 aylık olmak üzereler. Olan şu:
- Anneye düşme
- Türlü kıskançlıklar. Örnek: Doğa'nın altı alınır, Deniz aldırtmaz, mızırdanır. Doğa mama yer, Deniz mızırdanır ben de yiycem diye. Doğa salıncağa biner, Deniz mızırdanır ben de bincem diye.
- "Doğa da yapsın" ısrarları. Ben salıncağa biniyorum Doğa da binsin. Binmezse ağlamalar (ki bindirmiyoruz sırf Deniz istedi diye). Anne Doğa'ya gel der, Deniz zorla Doğa'nın elinden tutup getirir.
- Kendini yere atıp tepinme: Bu henüz bir kere oldu. Dün dişlerimi fırçalarken çocuklara da diş fırçalarını verdim. Taklit etmeye çalışıyorlar her seferinde, baya da bi eğleniyorlar. Fakat diş fırçalamanın sonunda fırçaları vermek istememeye başladılar. Hadi kim fırçaları yerine koyuyor diye soruyorum her seferinde. Güzel güzel koyuyorlardı. Dün Deniz koydu fırçasını, Doğa vermek istemedi. Bunun üzerine tam Doğa fırçasını koyarken Deniz fırçasını geri almak istedi. Ben de "Tamaaaam herkes fırçasını koydu. Annenin fırçası burda, babanın fırçası burda, Doğa'nın fırçası burda, Deniz'in fırçası da burdaaa. Hadi salona oynamaya gidelim." dedim. Doğa salona doğru koşarken Deniz yerde tepinmeye başladı :) Ben de tamam oğlum sen ağla biraz, sonra gel, ben salona gidiyorum dedim. Önce kalktı kapıya yöneldi, ben bakınca geri koşup yattı yere. Arkamı döndüm gittim salona bişey demeden. Sonra Deniz de geldi :) oynamaya başladık, biraz mızmızlandı oyunun başında ama sustu sonra. Umursamadım neticede. Umursamayı da düşünmüyorum. İsterse tepinsin napayım, ağlar gelir. Zaten hep numara, hep numara :) Ama bende o numarayı yiycek göz yok ;)

İlk yerde tepinmemizi yaşadık :):) Bakalım daha neler göreceğiz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder