30 Temmuz 2012 Pazartesi

Tatildeydik

Bir haftalık bir tatilin sonunda eve döndük. Geçtiğimiz Cumartesi sabah çıktık yola. Feribotla Pendik'ten Yalova'ya. Ordan da Salihli'ye Remzi Dede'nin evine. 1 gün Remzi Dede ve Ayşe Teyze'de kaldık. Sonra Turunç'a geçtik. Anneanne, Ciyan Dede, Orkun Dayı, teyze, Ege abi, Tayim (Tahir) Amca ve Tuğçe Hala da bizleydi. Baya bi kalabalıktık yani :) Yoksa biraz zor cesaret ederdik iki bebekle tatile :) Tatil biraz yorucu olsa da güzel geçti. Biz çocukların saatlerine uymak durumunda kaldığımızdan akşamları uyuyarak geçirdik :) 9da yataktaydık. Öğlenleri de odada geçirdik, zaten çok da sıcaktı dışarısı. Uyku düzenlerini hiç bozmadım. Ama yeme düzeni diye bişey kalmadı. Aslında düzen vardı da çocuklar dışardaki yemeklerden çok hoşlanmadı, biraz zorluk çektik yemek konusunda. Son iki gün fena değildi yemeleri, onun dışındaki bütün günler kahvaltı da öğle yemeği de dertti. Akşam yemeği nispeten daha iyi gitti. Ben çıldırdım tabii ilk günler. Sonra napalım tatil bu gelip geçecek demeye çalıştım kendimce. Kavanoz mamaları aldım biraz onlardan verdim, çok zayıflamasınlar diye. Yeme dışında herşey çok güzeldi. Havuza girdiler, denize girdiler, deniz kıyısında taşlarla oynadılar. 1 hafta geldi geçti. Bi sonraki Cumartesi tekrar Salihli'ye döndük, Pazar günü de İstanbul'a. Remzi Dede'lerde de çok güzel geçti vakit. Kediye köpeğe doydular :) Özellikle Doğa kedilerle oynadı baya. Çocukların peşine koşmaktan çok fazla kimseyle görüşemediysem de 2 gün de olsa görmüş oldum akrabaları. Arzu ablamlar, Sevde ablamlar, Ayşe Teyzem, Emine Teyzem, anneannem ordaydı. Kızlar ve kızların kızları tayfası ordaydık yani :):) Keşke daha uzun kalabilseydik, muhabbetin dibine vururduk o zaman :)

Bunun dışında yolculukarımız da gayet iyi geçti maşallah. Bağırma çağırma olmadı. Öğlenleri 1-2 saat uyudular. Feribotta gezindiler. yolda arabalara kamyonlara baktık. Bi çanta dolusu oyuncak almıştım yanıma onlarla oynadık. Kitaplarımıza baktık. Resim bile çizdik inanır mısınız :) Ve hatta resim defterlerine sticker yapştırdık :) Bir de artık çizgi film izlemeye başladıklarından arabada çizgi film seyrettik. Bir mola ile atlattık 4 yolcuğumuzu da Allah'a şükür :)

Çok dillendi benim kuzularım bir hafta içinde. Zaten dillilerdi o da ayrı :)
Tatilden birkaç hoşuma giden söz..

Deniz: Anne Ciyan Dede'nin arka saçı vay, ön saçı yok :):) (bunu tespit etmiş, önceden saçı yok diyodu)
******
Bi öğlen Doğa ve Deniz uyurken Devo sakal traşı olur. Deniz uyanır ve uyanır uyanmaz ilk söylediği söz şu olur:
Deniz: Anne babamın ağzında kılları yok :):)
Bunun üzerine Tuğçe Hala şöyle bi yorum yapar "Ben bile farketmedim, nası yani"
Dışarıda pilav yediriyorum Deniz'e,
Deniz: Anne evdeki piavdan ver (onun tadı başka tabii :))
Sabah otelde kahvaltı yapıyoruz, yanımda balparmağın tüp ballarından vardı, ilk sabah aklıma gelmedi, ikinci sabah kahvaltıya götürdüm balı da.
Deniz: Anne evdeki baldaaan (oteldekinin tadı farklı çünkü)
Bişeylerin ayırdında olması çok hoşuma gidiyor.
Doğa'm nazlıdııııır :) Denizde oynuyoruz
Doğa: Üşüdüm anne, çıkalım, havuza didelim
Plaja indik, kumların arasına tahtalar koymuşlar yürüyebilelim diye. Tahtalardan indim şezlonga taşıdım eşyaları. Deniz'i soymaya başladım. Doğa kalmış tahtada :)
Doğa: Anne yalnız kaldım, gelemiyom..(dudak bükük), al beni anne.
******
Otelde kaldığımız kattan aşağı iniyoruz, Doğa öğretiyor anneannesine
Doğa: Bu yangın tüpü annane
Anneanne: Bilmedikleri de bişey yok
******
Doğa Salihli'de kedileri baya bi gözlemlemiş, bi yandan kolumu tırmalıyor bi yandan da
Doğa: Anne Sarman oldum ben
Deniz eve dönüş yolunda şu soruyu sordu:
Deniz: Anne bu akşam nerde yatcaz (Sanırsın her gece ayrı bi yerde yatmışız :) )
Anne: Evimizde yatcaz oğlum, tatil bitti.
Deniz: Otele gidelim anne
******
Deniz kuru üzüm yiyor, tıkıştırıyor ağzına. Biliyorum ki onları yutmazsa tükürecek boşa gidecek hem üzümler hem de çiğneme çabaları.
Deniz: Üzüm ver anne
Anne: Onları yut sonra vercem.
Deniz: Şimdi ver anne.
Anne: O zaman bi tane vereyim.
Deniz: Bitetene (bitane) verme anne, bisüyü ver.
******
Salihli'de 4 tane köpekleri var teyzemin. Biraz korktular, 3 tanesi azman gibi çünkü, sadece bi tanesi sakincene. Köpekler gece havlıyor. Deniz uykusundan uyanıp;
Deniz: Havhavlar çok havlıyo anne
Anne: Korktun mu?
Deniz: Kooktum. Buyaya gelirler anne.
Anne: Gelemezler oğlum, onların evi var. Hem anne yanında gelseler de hiç korkmana gerek yok. Bişey yapamazlar.
******
Deniz gene havhavlardan dertli :)
Deniz: Havhavlar çok eşşeklik yaptı anne. Doğa'ya geldiler, Deniz'e geldiler. Anneanneye gelmediler.
Anlaşılan Deniz Doğa ve anneanne köpeklerin yanına gitmiş, köpekler Deniz ve Doğa'ya atlamış :) keşke anneanneye atlasalarmış :) ben öyle anladım :)
******
Bunun gibi bir sürü şey oldu aslında ama aklıma yer edenler bunlar olmuş..

Fotoğrafları bi sonraki kayıtta yükleyeceğim..