24 Ağustos 2012 Cuma

Diyalog 18

Karşımızdaki evin bahçesinde bir kedi yavrulamış. Bi süre onları izledik balkondan, 4 küçük yavru. Doğa inelim, sevelim onları deyip durdu. Anne kedi yavruları bıraktı yürümeye başladı bi tarafa doğru.
Anne: Annesi yavruları bıraktı oraya, mama bulmaya gidiyo herhalde
Doğa: Öpelim onları biz (duygusal yaklaşım)
Anne: Üzüldün mü?
Doğa: hı hıııı
Deniz: Onlar da bizi öpsün. Kedilerin ağızları var. (Çıkarcı yaklaşım :))

Sabah kahvaltıdayız. Doğa her zamanki gibi kitaplarıyla kahvaltı ediyor. Hastanede adlı bir kitaba bakıyoruz. Bi sürü hasta çocuk. Sürekli soruyor "Anne ona nolmuş?" "Anne buna nolmuş?". Cevap veriyorum "Onun kolu kırılmış", "Bunun kulağı ağrımış". Bazılarına ne olduğu belli değil, yazmıyor ve resimden de anlaşılmıyor. Doğa onları sorup da ben de üstüste cevap veremeyince;
Doğa: Anne sen herşeyi bilmiyosuuun!
dedi ve ben koptum tabii ki :D

Kapıdan çıkacaklar, ayakkabıları giyiniyorlar. Deniz Doğa'nın ayakkabısını almaya çalıştı. Bu aralar birbirlerinin eşyalarına pek bi merakları var nedense. Kavga çıkmasın diye "Hadi değişelim. Değiiiş Tokuşşş" diyorum. Bazen değiştiriyorlar, bazen değiştirmemekte direniyorlar. Değiş tokuş sihirli kelime ama :). Neyse Deniz Doğa'nınkini elinden almaya çalışırken;
Anne: Öyle elinden alınmaz ama. Sor bakalım kardeşim değiş tokuş yapalım mı de
Deniz: Kardeşim, değiş tokuş yapalım mı?
Doğa: Yapmayalım
Anne: Yapmayacakmış oğlum sen kendi ayakkabını giy
Deniz: Bu ne biçim Anne
Anne: :D:D:D (çözemedim tabii kavgayı ne biçim anneyim ben?)

Doğa tahvamını (tavşanını) alır, odadan salona dans ede ede ve "birlikte dans eder gezeriz biz" şarkısını söyleye söyleye gelir. Ölürüm gülmekten gene. Ertesi sabah da eline tavşanı alıp gelir yanıma, sorar,
Doğa: Anne ben nası söyledim şarkıyı?
Anne: Çok güzel söyledin Doğacım hadi gene söyle
Doğa alır tavhamı gene şarkı söylemeye başlar.

Doğa çok dillendi bugünlerde, Deniz'le yarışır hale geldi :)

Deniz de bu aralar araba markalarına takmış durumda. Kesin bildiği markalar; vosvogen, yeno (renault), beneve (bmw), poje (pejo), lamborghini, mercedes, dacia, audi. Diğerlerini de sorup duruyor, yakında hepsini ezberler. Balkondan bakarken yeno geçti, vosvogen geçti diye söyleyip duruyor.


4 yorum:

  1. Ya inanılmaz oldular artık, konuşmalarıyla beni ölüdürüyolar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar unutmadıklarım, bi de unuttuklarım var biliyosun :) Ben her gün kopup gidiyorum valla :) En güzel yaşları diycem ama her yaşları güzel gelcek bence :)

      Sil
  2. superler yaaa masallah! En cok hosuma giden onlarla konusurken duygularini anlamalarina yardimci olman 'uzuldun mu' ve 'anne herseyi bilmiyosuun' oldu. Cunku herseyi bilen bir anneyle buyumek cocuga oyle olmak zorunda oldugunu hissettirip omur boyu mutsuz olmalarina neden olabilir ;) Birak anne herseyi bilmedigini gogsunu gere gere gostersin ve bilinmeyeni ogrenmenin yollarini kendileri kesfetsinler. Bak bu aralar Leyla Navaro'nun gercekten beni duyuyor musun adli kitabini okuyorum cocuklarla iletisim uzerine mutlaka tavsiye ederim.. optummmmmmmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğin kitaba bakıcam mutlaka, çok merak ettim, hele ki sen beğendiysen mutlak okumam lazım!

      Sil