25 Mayıs 2012 Cuma

Doğadan inciler :)

Doğa da artık konuşmaya başladı :) Üç kelimelik cümleler kurabiliyor.

Geçenlerde bi gün pembe sandalyesini odaya odaya diyerek odaya taşıttı bana. Koydum odadaki balkon kapısının önüne. Ayağa kalkmış sandalyede, sonra inememiş. İçeriden mızırdanma ağlama sesi geliyor. Son zamanlarda pek çok şeyi ağlayarak istediğinden hiç oralı olmadım. Ağlama devam edince gittim. Bi baktım ki inemediğinden ağlıyor :) "Doğacım, ağlayınca anlamıyorum, yardım yardım desen anlarım". Bikaç kere tekrarladım anlasın diye. Sonra aynı gün içinde oyuncak sepetini odasından salona çıkarmaya çalışırken içeriden ses geldi "yaadım yaadım" :) Koştum yardım ettim tabii :) Şimdi ağlayarak isteme yok. Ya söylüyor ne istediğini ya da yaadım diyor bişekilde anlatıyor :)

9lu yapbozları yeni de alsam löp diye koyuyor yerine. 12li yapbozu tek başına yapabiliyor benim kızım :) Hatta en son 24lü yapboza merak sarmaya başladı. Orta kısmını yapabiliyor. Bi süre sonra hepsini yapar onun da.

Resime, her türlü boyaya merakı çok. Boyama kitapları alıyorum bi sürü. Ben de boyuyorum çocuklar da :) Doğa içlerine denk getirmeye çalışıyor, getiriyor da :) Bir de bikaç gündür resim çiziyor kendi çapında. Anneyi çiziyor, yuvarlak bi kafa, üstüne saç yapıyor, gö konduruyor, tabii hepsi yamuk ama benzetmeye çalışıyor :) Bir de gemi yapmayı seviyo nedense :) Anne çok gemi yaptı ondan sanırım :) Önce düz bi çizgi üstüne de bi direk :) herşeyi yapmaya çalışıyo sonra şunu yaptım diyor :)

Bi sürü bi sürü kelimeler cümleler söylüyor ama aklımda kalmıyor her zamanki gibi :) Geçen haftasonu Tuğbacımla buluştuk. Özgül çok düzgün konuşuyorlar dedi, gayet anlaşılıyomuş :) Tuğba da tooğba teyze oldu Deniz'in tabiriyle :)

Tabii tüm bunlar olurken Deniz boş durmuyor, Deniz artık laf ebesi oldu. 5-6 kelimelik cümleleri sıralayıveriyor :) Deniz'e artık resmen konuşuyor diyebilirim :) Somut kelimeleri geçtim soyut şeyleri bile söylüyor, nasıl anlıyor da söylüyor anlamış değilim. Geneler, artıklar, neyseler uçuşuyor :) Babam geldiğinde "Bugün bize Ci dede geldi" dedi, şaştım kaldım, bugünü nasıl öğrenmiş anlamadım, zaman çok soyut birşey ve henüz 2 yaş bile değiller. Doğa'ya da artık tam olarak konuşuyor dememe az kaldı diye düşünüyorum :) aynı yollardan geçiyorlar ne de olsa :)

Bu arada Orkuncuğum geldi ve nihayet görüşebildik. O kadar o kadar özlemişim ki anlatamam. Sanki yıllar geçmiş gibi geliyo dedim. O da bana da öyle geliyo dedi. Onsuz hayata bi ara vermişiz şimdi devam edecekmişiz gibi hissediyorum. Öyle de oldu.

1 yorum:

  1. Kuzularım benim, Doğa'nın yardım yardımı koparttı beni. Deniz desen adam oldu. Yarın olsada görsem ikisinide . Yarına kadar benim için öp öp öp onları

    YanıtlaSil