26 Mart 2012 Pazartesi

Çılgınlıklar başladı gene

Son günlerde bir inatçılık, bir paylaşamama, bir anneciliktir gidiyor. Doğa çok inatçı, bişeyi yapma dedin mi tam tersine yapıyor illaki, ne kadar açıklasan da olmuyor (kime çekmiş acaba? :)). Hep başka bi yolunu bulman, dikkatini başka yöne çekmen gerekiyor. Deniz'de inat yok pek, arada sarı damarı tutuyor tabii. Paylaşmama da pek yok Deniz'de, Doğa'ya göre daha ılımlı, Doğa asi :) Deniz sadece anneyi paylaşmak istemiyor. Doğa bazen oyuncaklarını paylaşmıyor. Aşırı değil ikisinin de davranışları, ama daha önce hiç olmayan bişeyler oluyor şu anda.

En büyük derdim ikisinin de üzerime çok düşmesi. Bi taraftan biri çekiyor diğer taraftan öteki. Biri salonda oynamak istiyor öteki odada. Ya da biri kitap bakmak istiyor öteki hamur oynamak istiyor. İllaki birileri ağlıyor, anne çılgına dönüyor :( Kafama ağrılar giriyor stresten. Nasıl kırmadan etmeden olacak bu işler bilmiyorum.

Kitaplara bakıyorum, tabii ki 2 yaş sendromundalar. Yapma demeyecekmişsin, duygularını engellemeyecekmişsin. Yani paylaşmak istemiyorsa paylaşmasın, engelleme. Bişeyi yapmak istiyorsa yapsın engelleme. Genelde çok bir engelim yok evde. Ama bi an unutup Doğa'ya kızım öyle yapma demek ve bunun sonucunda Doğa'nın inadına yapması bunun sonrasında çileden çıkmak ya sabır demek bol bol nefes almak çok yaşadığımız birşey şu günlerde.

Bakıcımız bugün başlayacak bu arada. Onla da nasıl anlaşacaklar göreceğiz. Görüşmede demişti ki bi taneye bakan iki taneye de bakar. Ben de hiç öyle değil ikiz çok farklı birşey, zor, yapabilecek misin demiştim. Yaşadıklarımızdan örnekler vermiştim. Yaparım dedi ya, bakalım yapabilecek mi? Aynı anda mama beklerler, aynı anda oyun ve ilgi beklerler, aynı anda uyutmak zorundasın, birini yalnız bırakamazsın, aynı dönemlerden geçiyorlar, bi taneyle değil iki taneyle başetmek zorundasın her zaman, gözlerin ikisini de takip etmeli. Çok kolay değil yani. Neyse, inşallah başedebilir, bakalım.

Amma da iç döktüm :)

Geçenlerde kuzenimin evine gitmiştik. Onların da bir oğlu var, Egemen, 4 ay büyük bizimkilerden. Maşallah boy kilo bizden kat kat fazla :) O şu an herşeye benim deme dönemine girmiş. Bizimkiler o kadar benimci olur mu bilmiyorum, ne de olsa iki taneler ve herşey ortak. Çok güzel bir gün geçirdik beraber. İlk yarım saatimiz kabus gibiydi. Kaçıp kaçıp durud bizimkiler. Sonra hep beraber oynadık.

Gene de eskiye göre yabancılamaları azaldı bu aralar. Çok fazla kişi gördüler ondan herhalde. Aşırı bir tepki yok, önceden çok fena ağlıyorlardı, şimdi kaçışlar var :) zaman geçtikçe alışmalar var.

O günden bir fotoğraf..

2 yorum:

  1. Özgül, durum bizim evdekinden çok farklı değil. Bizde de defne daha paylaşmayan ve inatcı.Mert ise daha mulayim ama arada sinirlenince geçiriyor dişlerini Defne'ye.Birde şu aralar oğlumda üst çıkartmak ve giydirmek işkence nedense çok rahatsız oluyor.Bende senin yaptığın gibi çok birşeyleri engellemiyorum ama bazen sınırı aşıyorlar o zaman ya sabır çekmekden başka birşey yapamıyorum.Allah ikimizede bol bol sabır versin.İnşaallah bu kadınla herşey güzel olur .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yaş sendromu işte, valla dediğin gibi Allah sabır versin heimize. Üst değiştirmeye itiraz Deniz'de de var. Aslına bakarsan şu dönem herşeye itiraz var. Hep dikkati başka tarafa çekicen bi şekilde ikna edicen ancak o şekilde.

      Sil