3 Nisan 2013 Çarşamba

Deniz çok büyük bir adım attı :)

Ne zamandır kafamı kurcalayan birşeydi tuvalet eğitimi. Ebru'nun blogunu okuduktan sonra gaza gelip ertesi sabah çocuklara sordum: "Çok güzel külotlarımız var, onları giyelim mi artık? Ama külot giyince bez bağlayamıyoruz, o yüzden tuvalete yapmamız lazım kakamızı çişimizi. Ne dersiniz?" İkisi de "Tamam" dedi. Sonra 2-3 hafta önce aldığımız ve kendilerinin seçtiği mickeyli tuvalet adaptörünün paketini açtık, beraber tuvalete yerleştirdik. Sonra külotları giydiler bi güzel. Sonra tuvalete oturmaya çalıştılar. Deniz löp diye oturdu, korkusuz benim oğlum. Doğa ise her zamanki gibi temkinli yaklaştı olaya. Oturttum, titremeye başladı, ağladı sonra. Israr etmedim. "Ne zaman tuvaletten korkmuyorum, oturucam dersen o zaman oturursun" dedim. Bezi geri bağladım. Cevher'e demiş ki "Annem bana bezi geri bağladı Cevher. Deniz külot giyiyo". Deniz oturdu ama tutmayı öğrenmesi 3 günü aldı. İlk gün 6 kere külotuna yaptı :) koltuk sil, yer sil şeklinde geçti ilk gün. Ve sadece 7 külotu vardı :) Koştur koştur külot aldım bir sürü, yıkadık astık ama ilk güne kurumadı. Doğa'nınkilerle idare ettik o gün :) İlk gece bez de bağlamadım, saat başı baktık ıslanırsa hasta olmasın diye. Kaçırmadı hiç. 2-3 kere tuvalete tuttuk. Ağlamadı aslan oğlum benim. 2. gün gündüz 2 kere kaçırdı. Gece gene kaçırmadı. 3. günden itibaren kaçırmadı gündüz de gece de. Aslan parçası atlattı bu süreci diye düşünüyorum. Külotlarını çok seviyor. Tuvalette epey eğleniyoruz. Kakalar löp löp diye düşüyor gülüyoruz. Oleeey diyoruz :) Bitince zıp zıp zıplıyoruz ve tabii ki sifonu çekip bye bye kakaaaa yapıyoruz. Böyle bir eylem ancak bu kadar eğlenceli olabilirdi :)

Haftasonu da Cumartesi günü adaptörü ve bir sürü külot pantolon vsyi alıp dışarı çıktık. Gittiğimiz yerde tuvalete koydum adaptörü, bi problem olmadı. Gezerken de plastik şişeye yaptırdım. Vukuatsız bir gün geçirdik dışarıda da. Deniz'in tuvalete geçişi rahat oldu Allah'a şükür. Nazarlar değmesin!

Sıra Doğa'da. Bir yerde okumuştum ayakları yere basmayınca korkarlarmış. Doğa'da sanıyorum o durum var. Sordum "Ayakların havada kaldığı için mi korkuyosun?" diye hmm hmm dedi. "Ben sana tabure alıcam, ayaklarını ona koyacaksın, o zaman korkmadan oturabilirsin. Olur mu?" dedim. Tamam dedi ya bakalım. Tabureyi deneyeceğim bi. Ama Deniz'i 1 hafta daha gözleyeyim önce.

2 yorum:

  1. aferin benim arslam torunuma kırkbir kere maşallah.çooook akıllı torunlarım var.çiş söyleme hediyesi ne istiyorlar bakalım annanne ve deden.ananne ve dedesi onları çoooook seviyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay anne istemelerine gerek mi var, sen zaten sürekli bişey alıyosun :) valla biz çiş söyleme hediyesi falan almadık :)

      Sil