10 Eylül 2012 Pazartesi

Diyalog 19

Deniz kapının önüne koymuş ayakkabılarını,
Deniz: Anne ben fıyına gidiyoyum. Ekmek almaya gidiyoyum Anne.
Anne: Paran var mı oğlum?
Deniz: Yok payam
Anne: O zaman nasıl ekmek alacaksın, paran yoksa ekmek alamazsın ki..kös kös vazgeçer, giymez ayakkabılarını..
Ertesi gün gene ayakkabılarını alıp kapının önüne koyar,
Deniz: Anne ben fıyına ekmek almaya gidiyoyum. Payam vay Anne
Anne: :):):) (yani sen sormadan ben söyliyim param var gidiyorum demek istiyor:))

Şile'ye gittik, dönüş yolunda yol kenarında gözlemeci sac tavacılar var. Onlardan birinde durduk yemek yedik. Çıkışta oradaki kadın Deniz'e çok falsolu bir soru soruyor. Bi çocuğa hiç de sorulmaması gereken bir soru..
Kadın: Anneni mi daha çok seviyosun babanı mı?
Deniz: İkisini de seviyoyum.
Deniz oturtmuş ama cevabı :) valla ne yalan söyliyim Annemi demesini beklerdim, genelde öyle olur çünkü. Ama dengelemişiz olayı, en güzel cevap Deniz'in cevabı tabii ki. Ne mutlu bize :)

Elimde Ahmet Ümit'in son kitabı var, Sultanı Öldürmek..
Anne: Bakın bütüüün bu yazıları bu adam yazmış. Ahmet adı. Ahmet yazmış bunları.
Ertesi gün elimde kitap salondayım, daha okumaya başlamadım. Çocuklar hemen yanıma geldiler.
Deniz: Ahmet nerde?
Anne: Hangi Ahmet? (Aklıma gelmiyor Ahmet Ümit)
Deniz: Bıyıklı Ahmet
Anne: :):):) Haaa Ahmeeet. Burda oğlum Ahmet :)
Başka bi gün
Doğa: Anne ben okuycam bu kitabı
Anne: Biraz büyüyünce okula gidersin. Okumayı öğrenirsin. O zaman yukarıdaki anne ve babanın bütüüün kitaplarını okuyabilirsin. Şimdi kendi kitaplarını okuyabilirsin (resimlerinden tabi)
Doğa: Bunu okuycam Anneee
Anne verir kitabı eline, Doğa Ahmet'in resmine bakar, kapaktaki resme bakar, şöyle bi karıştırı kitabı
Doğa: Al Anne okudum
Anne: :):):)

Doğa dans etmeyi çok seviyor, bi de utanmasa tabii..eve yakın bir bale okulu var..istese yollayacağım biraz büyüyünce..
Anne: Doğa biraz büyüyünce şurda bi dans okulu var, ona gitmek ister misin?
Doğa: İsteyim Anne. Ame sen de gel Anne. Baba da gelsin Anne.
Anne: Oldu Doğa hepimiz birlikte gider bale yaparız :)

Doğa: Dedenin öpmesi acı
Anne: Acıtıyo mu deden öperken Doğa?
Doğa: Acıtıyo anne, dedenin bıyıkları vay Anne.
Anne: O zaman acıtıyo dede, yavaş öp de
Doğa: Yavaş öpsün dede
Dedenin öpmesi öyle bişey yapamıyoz, elimiz kolumuz bağlı :)

1 yorum: