29 Eylül 2011 Perşembe

Gelişmeler..14 aylık..

Hangi birini yazayım bilmiyorum. En önemlisi artık çocuk olmaya başladılar, birbirlerinin farkındalar, herkesin ve herşeyin farkındalar. Söylediğimiz herşeyi anlıyorlar. İşlerine geleni yapıyorlar işlerine gelmeyeni yapmıyorlar :)

Doğa evet anlamında hım hım diyor kafasını aşağı yukarı sallayıp, hayır anlamında ı-ıh diyor kafasını iki yana sallayıp :) Deniz ıhhm diye garip bi kızma sesi çıkarıyor hayır demek için :)

Doğa'nın su isterken ağlaması bitti nihayet, hüü diyor su isterken :) Deniz oda oda gezip arıyor su biberonunu, ya bizi biberonun oraya götürüyor ya biberonu bize getiriyor. Nedense bizim elimizden içmek daha keyifli. Aslında kendisi de içebiliyor.

İlk defa birlikte oynadıkları bir oyun yarattık :) Geçenlerde kafaları birbirine çarptı, ben de küüüt yaptıııı dedim, ağlayacakken gülmeye başladıla. Şimdi hadi bi küüt yapın diyoruz, yavaşçacık birbirlerinin kafalarına kütlüyorlar :) Birlikte ilk oyunları bu yani :):)

Kitap ve dergi manyaklığımız devam ediyor :) neyse ki... yeni yeni kitaplar keşfettim. Daha sonra bloga koyarım belki.

Herşeyi taklit etmeye, gösterip gösterip sormaya devam. Bilmedikleri şeyleri sürekli sürekli gösterip söyletiyorlar.

Merdiven tırmanabiliyorlar. Evdeki merdivenin başına koyduk Deniz'i. Pıtır pıtır yukarı kadar durmaksızın çıktı. Tabii arkasında duruyorum düşmesin diye ama hiç tutmadım. Doğa'yı ilk koyduğumuzda tırmanmadı, her zamanki gibi temkinli yaklaştı olaya, canı çok kıymetlidir benim kızımın :) Deniz ikinci kere tırmandıktan sonra Doğa da tırmanmaya başladı. Kibar kibar, yavaşçacık, kendini güvene ala ala çıktı :)

Deniz'in bir erkek çocuk Doğa'nın da kız çocuğu olduğu ayrımı belirginleşiyor iyice. Deniz oğlum beyefendilikten çıktı tam bir karıştırma meraklısı oldu. Her türlü çekmece dolap karıştırılır. İzin verilsin vrilmesin farketmez. En son dün konsoldan bardak alırken yakaladım, kaldı ki konsolun kulbu bile yok, üstten tutup açmayı keşfetmiş. Karıştırma konusunda şu an hayırdan pek anlamıyor. Zararlı olmayan her yere izin veriyorum ama gene de zararlıları da merak ediyo napsın çocuk :) Doğa'nın pek karıştırma huyu yok,  sadce izin verilenleri karıştırıyor, vermediklerime yaklaşmıyor. Lakin Doğa azar işitti mi (ki bu azar sadece hayır kızım orası olmaz şeklinde oluyor) hemen dudaklarını büzer ağlar, kırım kırım kırılır bi daha toplaması zor olur Doğa'yı :) narindir benim kızım :)

Deniz kapıları açar kapatır, kapakları açar kapatır, oraya koşar buraya koşar, evde bütün odaları gezer gelir, çok fazla oturmaz, sadece biz onla oynarken ya da kitap dergi karıştırırken oturur. Doğa genelde oturur :) çok hareket halinde değildir. Gel dersen kalkıp gelir ama bi odaları dolanıp geleyim demez :) bebeğini alır oynar, palyaçosuna oturur oynar, kitabına bakar, oyuncak sepetini karıştırır. Aktivitesi budur. Oraya buraya saldırmaz :) Durum şimdilik böyle de olabilir, bilmiyorum. Belki de Doğa'nın da azacağı zamanlar gelebilir.

Bir gün balkonda otururken ve dergiye bakarken şekilleri gösteriyorum. Dikdörtgen diyorum. Doğa peşimden dötdötden gibisinden bişey diyor :) bi daha tekrarlıyorum, o da tekrarlıyor. Gülmekten ölüyorum :) Yani tekrar etmek için o kadar zor bir kelime seçti ki :)...O günden beri söylediğimiz herşeyi tekrar etmeye çalışıyor. Az önce Şehnaz tek tek aç sayfaları dedi, te te diyor :) Şunu de bunu de dediğimizde demeye çalışıyor. Artık konuşma arifesinde sanırım. Deniz de geçtiğimiz hafta kelimeleri söylemeye çalışmalara başladı. Ben kelimesine takmış durumda :) Anne: Şu derginin sayfasını kim yırttı acaba? Deniz: beee. Anne: Bi daha yırtma olur mu oğlum? Tabii ki ertesi gün gene bir yırtık :)  Şu fasulyeleri koltuğun altına kim attı acaba? Deniz: beee :) Anne: Şu ayakkabıyı buraya kim getirdi acaba? Deniz: beee :) Kim sorusunun cevabı hep beee :)

Doğa yürürken düştüğünde ağlıyor, hep ama. Ağlamadığı çok az. Deniz küüt diye düşüyor, Doğa'dan çok çok daha hızlı düşüyor gene de kalkıp koşmaya devam :) Doğa popo üstü azcık düşse hüüüüüü :)

Akılma gelenler bunlar..
Daha bi çocuklaşma, bireyselleşme, daha bi "ben"leşme, daha bi aktiflik, daha bi farkındalık..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder